Приходната агенция напомня за новите изисквания към касовите апарати на търговците

08.01.2019 | 15:55
по статията работи: econ.bg
Уточнението идва ден след вчерашното съобщение на софтуерната компания ERP.BG, която изрази безпокойство от изтичането на сроковете и обяви началото на онлайн дискусия за промените в наредба Н-18 на Министерството на финансите
Приходната агенция напомня за новите изисквания към касовите апарати на търговците
Снимка: БГНЕС

Регистрираните по ДДС търговци имат 80 дни да сменят софтуера за управление на продажбите си в търговските обекти и касовите си апарати, припомня НАП. Срокът за регистрираните по ДДС е 31 март 2019, а за фирмите без ДДС регистрация - до края на юни 2019 г.

"Срокът е изпълним, ако не се чака последният момент", каза заместник- изпълнителният директор на НАП Пламен Димитров, цитиран в прессъобщението.

Уточнението идва ден след вчерашното съобщение на софтуерната компания ERP.BG, която изрази безпокойство от изтичането на сроковете и обяви началото на онлайн дискусия за промените в наредба Н-18 на Министерството на финансите. Промените са публикувани в "Държавен вестник" през септември 2018 г.

С промени в законодателството от 1 април 2019 г. се забранява едновременната употреба на касов апарат и софтуер, управляващ продажбите в един и същ обект, без софтуерът и касовият апарат да са свързани и софтуерът да отговаря на новите изисквания в наредба Н-18/2006 г.

Въвежда се изискване софтуерът задължително да управлява всички фискални устройства или принтери. Едновременно с това са въведени и нови изисквания към касовите апарати, като всяка касова бележка трябва да има отпечатан QR код и данни за нея да се подават към сървърите на НАП в реално време. Новите правила забраняват издаването на т.нар. служебни бонове.

От приходната агенция съветват всеки търговец, който ползва софтуер за управление на продажбите, да се свърже с производителя му и да провери дали той ще бъде доработен съобразно новите правила.

Производителите на подобен софтуер от своя страна са длъжни да декларират съответствие на продуктите си с променените законови изисквания, като публичен списък на софтуерите е достъпен на Портала за електронни услуги на НАП на адрес https://inetdec.nra.bg/.

До момента в списъка има 3 софтуера, а други 19 са в процедура по заявяване. Търговците, регистрирани по ДДС, ползващи софтуер за управление на продажбите, са длъжни да подадат в НАП информация за използвания от тях софтуер и данни за неговия производител. Това ще става единствено по електронен път с електронен подпис чрез електронна услуга, достъпна на сайта на приходната агенция.

Допълнителна информация за промените е достъпна в специално създадената рубрика на сайта на НАП http://nap.bg/page?id=744 и на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Иванчо влиза в аптеката и започва да изброява на аптекарката: - бинт; - марля; - риванол; - кислородна вода; - лепенки; - обезболяващи; Аптекарката се притеснила и го пита -  - Да не е...
На този ден 20.08   636 г. – Между Византия и Арабския халифат се състои битка при Ярмук. 917 г. – Българо-византийски войни: Българските войски, водени от цар Симеон I, разбиват...