Продажбите на автомобили в Европейския съюз (ЕС) през месец май спаднаха до 20-годишно дъно, както резултат от нарастващото ниво на безработица на Стария континент, информира "Блумбърг".
Предизвикана от задълбочилата се рецесия в еврозоната криза допринася за чувствителен спад в търсенето на марки като PSA Peugeot Citroen, Renault и General Motors.
Продажбите на автомобили през месец май в 27-членния ЕС са отчели спад от 5.9% до 1.04 млн. превозни средства, от 1.11 млн. автомобила през същия месец година по-рано, достигайки до най-ниското си ниво за месеца от 1993 г. насам, заявиха от асоциацията на европейските автомобилни производители, със седалище в Брюксел.
Равнището на безработицата в 17-те страни, използващи еврото достигна рекордните 12,2% през месец април. Ръководители от автомобилната индустрия прогнозират, че европейският автомобилен пазар ще се
свие за шеста поредна година през 2013 г., с потенциална възможност за възстановяване през последното тримесечие на годината.
"Никой не купува коли. Няма причина да бъдем оптимисти. Подновяване на доставките ще започнат най-рано към края на третото тримесечие на годината", каза Джеймс Чатнер анализатор базираната
във Франкфурт Macquarie Group.
Европейските продажби на базираната в Париж Peugeot, вторият най-голям производител на автомобили в региона, спаднаха с 13% през месец май. Тези на Renault със седалище в парижкото предградие
Булон-Биянкур отчетоха намаление от 10%, а на базираната в Торино, Италия Fiat - с 11%.