Френският автомобилен производител Renault ("Рено") планира да изнесе над 70% от производството на миниколите си Clio в южната ни съседка Турция. Според профсъюзни източници преместването на
производството в чужбина може да разпали напрежение между работниците и правителството, което е най-големият акционер в компанията, съобщава “Ройтерс”.
По време на вътрешнофирмени презентации, от Renault са съобщили за плановете си по-малко от 30% от новите автомобили Clio да се произвеждат във Франция. Това са издали двама синдикални служители,
пожелали анонимност. "Това беше представено като решение", посочва единият от тях.
Говорителят на Renault е отказал да коментира производствените планове за четвъртото поколение Clio. Във Франция това е вторият най-продаван автомобил през тази година. 41% от автомобилите от
последната му версия се правят в страната, 46% - в Турция, а 13% - в Испания.
Правителството на френския президент Франсоа Оланд обеща да обърне за една година тенденцията при покачващата се безработица в страната, която отчете 13-годишен връх. То вече оказва натиск върху
високите етажи на компании като ArcelorMittal и Sanofi за запазване на работни места във Франция.
Местните фабрики заемат 42-процентен дял от общите доставки на Renault за Европа през миналата година. За сравнение, основният ѝ конкурент - Peugeot Citroen, има 64-процентен дял. Той вече си
навлече гнева на френското правителството, след като обяви съкращения на 8000 работни места и закри един от заводите си по-рано през годината.
Постепенното прехвърляне на производството на Renault към държава, в която икономиката позволява по-ниски заплати, вече доказа, че е повратна точка в отношенията с френската държава, която
притежава 15% от автомобилния производител.