Американската технологична корпорация Microsoft до момента е продала едва 1,5 млн. броя от собствените си таблети от серията Surface. В това число влизат моделът за професионалисти Surface Pro, работещ под операционната система (ОС) Windows 8 Pro, както и таблетите за по-широк кръг от потребители под Windows RT. Информацията е на агенция „Блумбърг“, която се позовава на свои вътрешни източници от Microsoft.
Според анализаторите ниските продажби са пряк резултат от все още слабото разпространение на новият хибриден Windows – амбициозният проект на Microsoft, с който компанията се опитва да навлезе на пазара на мобилните устройства. Основни причини за това са малкият брой мобилни приложения за Windows 8 (в сравнение с тези под Android на Google и iOS на Apple), както и сравнително високата цена на самите устройствата под новата ОС.
Данните на “Блумбърг“ сочат, че щатският софтуерен лидер до момента е продал 1,1 млн. потребителски Surface RT таблета, както и 400 хиляди от бизнес ориентираните Surface Pro модели.
Макар тези резултати да не радват никого в Microsoft, то положението на други производители на модели под Windows e още по-лошо. Миналата седмица от корейския електронен производител Samsung съобщиха, че спират производството на своя Ativ Tab медия таблет поради слабото му търсене.
Microsoft пуснаха Surface RT в края на октомври 2012 г. докато Surface Pro се появи още през февруари 2012 г. Към момента едва няколко компании предлагат таблети под Windows RT.