Слабото търсене на Surface – първия собствен таблет на щатския софтуерен гигант Microsoft, ще влоши резултатите на компанията за второто тримесечие на финансовата година. Това прогнозира Брент Тил, анализатор от UBS AG, цитиран от агенция „Блумбърг“.
В анализа си Тил и колегите му орязват наполовина прогнозираните продажби на Surface за тримесечието октомври-декември 2012 г. Така се очаква продадените бройки да бъдат около един милион въпреки традиционно силния празничен сезон в края на годината.
Вина за очакваните слаби финансови резултати на Microsoft имат и ниските продажби на персонални компютри, които дори новата операционна система Windows 8 не успя да съживи. Така прогнозните печалби от акция за тримесечието бяха намалени с 8 цента до 76 цента.
От “Блумбърг“ припомнят, че още в началото Microsoft ограничиха продажбите на новия си таблет до 60-те си фирмени магазина. Отделно устройството не успя да спечели феновете на iPad на Apple, както и тези на моделите, работещи под операционната система Android на Google.
Очаква се през този месец на пазар да бъде пусната и версията на таблета Surface Pro, чиято цел са бизнес потребителите. Според Тил новият модел ще се представи много по-силно срещу iPad, отколкото оригиналният Surface.