Проектите, по които се изгражда магистрала "Тракия", може да бъдат променени. Това съобщи председателят на управителния съвет на пътната агенция Божидар Йотов. Сдружението, което строи трасето между Нова и Стара Загора - "Магистрала Трейс", е поискало препроектиране, обясни той.
Причина за исканите промени е да бъде построен по-бързо аутобанът, каза за в. "Стандарт" Цветан Цонев, изпълнителен директор на водещия партньор в обединението "Трейс Груп Холд". Целта е да се използват готови кофражи, каквито има в наличност, вместо да се преправят. Не става обаче въпрос за промяна на трасето, което би довело до усложнения, обясни той.
Преди да бъде взето окончателно решение дали да има корекции по проекта, ще бъде направена юридическа експертиза, за да не се загубят парите от Брюксел, обясни Йотов.
Промени може да се наложат и на трасето от Ямбол до Карнобат. Вече е започнало изграждането на 5-те участъка, на които е разделена отсечката от изпълнителя. След геодезични проучвания на първите три от тях е установено, че почвите са неподходящи. Това обясни Иван Иванов от сдружение "Тракия IV", което строи отсечката. Изпратени са писма до пътната агенция и избрания надзор за проблемите. В същото време всички усилия са съсредоточени върху останалите два участъка от трасето, така че изграждането на пътя да се изпълни качествено и в срок, обясни Иванов. Проблемната почва няма да забави или оскъпи отсечката, категоричен бе той.
Цялата магистрала "Тракия" трябва да бъде готова през есента на 2012 г. При всяка първа копка на оставащите три участъка премиерът Бойко Борисов помоли изпълнителите да завършат трасето по-бързо, така че българите да пътуват по готовата магистрала от София до Бургас още през лятото на 2012 г.