Агенция "Пътна инфраструктура" започна днес тръжни процедури за строителство за 425 млн. лв. без ДДС, съобщи агенцията.
Открити са обществените поръчки за изграждането на 33 км от пътя между Мездра и Ботевград и за над 6 км от Софийския околовръстен път - от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост". Проектите ще се изпълняват със средства от републиканския бюджет.
Строителството на пътя Видин - Ботевград ще започне от една от най-сложните отсечки Мездра - Ботевград, която е с дължина 33 км. Индикативната стойност на поръчките е близо 302 млн. лв. без ДДС. Участъкът е разделен в два лота - съответно на стойност 123 млн. лв. и 178.8 млн. лв. Срокът на изпълнение на всеки от двата участъка е 1096 дни, от които 180 дни за проектиране и 916 дни за строителство.
Отсечката ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока с габарит 20 м. Трасето ще следва съществуващия път, но ще заобиколи селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена. Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез кръгови кръстовища. Предвидено е построяването на селскостопански надлези, площадки за отдих, тунели и т. н.
Открита е и обществената поръчка за проектиране и строителство на Софийския околовръстен път от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост". Общата й дължина е 6.08 км. Проектът ще се изпълнява изцяло със средства от републиканския бюджет. Индикативната й стойност е 123 млн. лв. без ДДС. Кандидатите могат да подават офертите си до 17.30 ч. на 11 юни 2018 г.
Отсечката ще бъде с две платна с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари. Пресичането на Софийския околовръстен път с по-големите пътни артерии в района ще се осъществява чрез 4 пътни възела. Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над реките Искър и Кална. Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и др.
Срокът за изпълнение е 910 календарни дни, от които 180 дни за проектиране и 730 дни за строителство.С реализацията на проекта ще се улесни движението на транзитния трафик и връзката между автомагистралите "Струма" и "Тракия".