Разкриват скандални сделки с ремонти на пътищата във Великотърновско

29.02.2008 | 09:38
по статията работи: Апостол Апостолов
Консорциумът между "Пътни строежи ­ Велико Търново” и сливенската фирма “Биндер”, са печелили масово проекти за пътни ремонти в региона през последните 2 г., като са предлагали най-високата цена.
Разкриват скандални сделки с ремонти на пътищата във Великотърновско

Консорциумът между “Пътни строежи ­ Велико Търново” и сливенската фирма “Биндер”, управлявана от брата на доскорошния шеф на Фонд “Републиканска пътна инфраструктура” Веселин Георгиев, са печелили масово проекти за пътни ремонти в региона през последните 2 г., като са предлагали най-високата цена. Скандалните разкрития направи за първи път пред “Янтра ДНЕС” Иван Тодоров.

Заради отказа му да сключва договори с фирмите, близки до Веселин Георгиев, Тодоров беше дисциплинарно уволнен през януари 2006 г.

За ремонта на пътя Павел ­-Совата, великотърновската фирма, чийто собственик Григор Иванов е близък приятел с Георгиев, печели търга с предложената най-висока цена от 12 млн. лв. Пътят още не е ремонтиран.

За пътя Твърдица ­- Елена, консорциумът "играе" с оферта от 34 млн. лв., при положение че проектната стойност за ремонта на пътя е 27 млн. лв. и отново печели търга. Всичко това станало под натиска на Веселин Георгиев.

Консорциумът между “Биндер” и “Пътни строежи” спечели търга за ремонт на северната част на прохода Хаинбоаз преди година с оферта от 19,3 млн. евро, или близо по 850 хил. евро на километър. Това е най-високата договорена цена на километър път у нас от проведените търгове по програма “Транзитни пътища IV”, която се кредитира от Европейската инвестиционна банка. Високата цена беше обяснена със сложното трасе ­ минава се през планински терен и тунели. За сравнение - средната цена за всички търгове по програмата е три пъти по-ниска.

По информация на великотърновския ежедневник, преди двайсетина дни резидентката на Хаинбоаз Мариета Шолева е напуснала. Ще напусне, защото под натиск не се работи, коментира Иван Тодоров. Самата Шолева не беше открита за коментар.

Пътищари прогнозират огромни далавери по ремонта на Хаинбоаз. Ако фирмите изпълнителки си спестят само 1 мм от асфалтовото покритие, ще приберат за несвършена работа близо 600 хил. лв. На Хаинбоаз се поставят три пласта асфалт.

Проходът е прецедент и с това, че получи разрешение за строеж от Министерството на регионалното развитие и благоустройството без да са приключили отчуждителните процедури по земеделските земи и горите, върху които ще минава трасето на участъците, с които ще се разширява Хаинбоаз. Разследване за дейността на “Биндер” ще публикува в новия си брой и вестник “Капитал”.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...