Правителството оставя за следващия кабинет работата по втората част от Западната дъга на Софийския околовръстен. Управляващите са взели решението планираното разширение да не бъде финансирано по Оперативна програма „Транспорт“, понеже предвидените за нея 30 млн. лв. щели да бъдат пренасочени за жп проекти. Това съобщи зам.-министърът на транспорта Петър Киров.
“Оставили сме довършването на Западната дъга на следващите управляващи. Те да изберат как да я финансират - дали с новата програма “Транспорт” или от бюджета”, каза Киров.
Втората част на Западната дъга бе предвидена в сегашния програмен период на оперативната програма. Пътят трябва да свързва магистрала “Люлин” с шосето за границата със Сърбия. Разширението му се очаква да елиминира задръстванията, които сега се образуват в този участък. Киров допълни, че проектът се е забавил заради обжалвания на обществената поръчка за избор на изпълнител и през есента на 2013 г. правителството е спряло процедурата.
По думите на министъра, стопирането на проекта означава, че сегашното разширено Околовръстно на София ще стига само до река Какач, т.е. насред полето, а оттам ще продължи сегашният двулентов път.
“Не знаем нищо за такова прехвърляне на средства за други проекти, още повече че за такова действие трябва решение на кабинета, каквото няма. Ние имаме намерение до седмица да обявим нова процедура за избор на изпълнител за втората част на Западната дъга”, каза пред “Труд” шефът на Агенция “Пътна инфраструктура” Стефан Чайков.