Рекламната кампания на туристическия портал www.bulgariatravel.org достигна до аудитория от над 42 млн. интернет потребители от над 130 държави. В над 80 избрани туристически сайта са публикувани банери и текстови връзки към портала. Рекламното послание стигна до 93% от интернет аудиторията в България. Всеки трети от нея се е включил в активностите на мултифункционалния сайт.
Това съобщи зам.-министърът на икономиката, енергетиката у туризма Иво Маринов на заключителна пресконференция от проекта за "Мултимедиен каталог на туристическите обекти и електронен маркетинг за дестинация България", информират от МИЕТ.
Танците от играта „Хвани се на хорото“ са видени над 4.4 млн. пъти, а другата игра в сайта - „Компас“, е завъртяна близо 500 хил. пъти. Над 2.5 млн. посещения са дошли от световните търсещи машини. 11 млн. потребители са видели кампанията чрез социалните мрежи. Страницата на сайта във Facebook има над 3100 фена и е разгледана повече от 250 хил. пъти. Видеоклиповете за България, качени в YouTube, са посетени над 132 хил. пъти. Електронният бюлетин, който също е част от проекта, е разпратен 8 пъти до над 10 хил. регистрирани абоната.
Порталът дава интересна и разнообразна информация за различните видове туризъм у нас, за националната кухня, бита и историята на българите, условията за пътуване в страната ни и т.н. Предлага се и информация за специалистите в бранша – документи, бизнес статистика, профили на агенции и туроператори и др. От вградената интерактивна карта всеки може да си състави маршрут за туристическа обиколка, а календарът включва предстоящи събития, които са ориентир за избор на дестинация.
Bulgariatravel.org вече включва над 450 туристически обекта. Порталът се поддържа на български и още осем чужди езика - руски, английски, немски, френски, испански, японски, арабски и иврит. Той съдържа също 52 видеоклипа, над 5600 снимки, 50 мултимедийни компонента и 112 аудиофайла. Сайтът има и собствени профили в различни социални мрежи, интегрирани по проекта и достъпни чрез портала, като YouTube, Facebook, Twitter и др., което увеличава посетителите. Той има и версия за мобилен телефон.
Проектът, финансиран по ОП „Регионално развитие”, е част от първия етап от средносрочната рамкова инвестиционна програма на МИЕТ по ОППР за 2007-2013 г. Тя е с надслов „Подкрепа за ефективен национален маркетинг на туристическия продукт и подобряване на информационното обслужване“ и включва 14 проекта на обща стойност близо 64 млн. лв. по рамково споразумение на МИЕТ с регионалното министерство.
Цялата рамкова програма е съвкупност от различни проекти и дейности, чиято цел е общ кумулативен ефект, подчерта Маринов. Предвиждаме да доразвиваме портала и в бъдеще с нови туристически обекти и дейности, както и да увеличим езиковите му версии, каза още зам.-министърът.