От днес започва рекламната кампания на българско сирене и кашкавал в Русия и Украйна. Това ще стане по време на 18-тото Международно изложение за храни и напитки World Food Moscow, което ще се проведе от 15 до 18 септември в Москва. Кампанията е по линия на първия одобрен проект от ЕК за България „Европейско сирене, моля" - "EU Cheese, please". Чрез него ще се ще се рекламират българско сирене и кашкавал и кипърски сирена в Русия и Украйна.
Проектът беше спечелен от Асоциацията на млекопреработвателите в България и Кипърската организация на говедовъдите със съдействието на Министерство на земеделието и храните и кипърските държавни институции. Кампанията включва реклама на българските бяло саламурено сирене и кашкавал и кипърските сирена - халуми, кефалотири и анари.
Европейската комисия одобри проекта на стойност приблизително 5 милиона евро и ще финансира 50% от тези средства. Със съфинансиране участват държавните бюджети на България и Кипър в размер на 30%, а останалите 20% се поемат от двете браншови организации в България и Кипър. Проектът е класиран от ЕК на първо място от одобрени 11 и предложени над 30 проекта, информира пресцентърът на Министерството на земеделието и храните.
„В кампанията виждам силно позитивен сигнал от Европейската комисия за подпомагане развитието на българския млечен сектор. Показано е ясно и доверието на Брюксел към традиционните български продукти, което през последните години може да се каже, не беше на нужното ниво", заяви министърът на земеделието и храните д-р Мирослав Найденов.
В рамките на изпълнението на програмата са включени редица прояви, които имат за цел да популяризират българските млечни продукти на руския и украинския пазар чрез реклами в печатни издания, телевизионни и DVD - клипове, промоции в търговски вериги и участия в изложения.