Рекламната индустрия нараства с 5,7%

06.10.2011 | 14:11
по статията работи: Петя Бързилска
През второто тримесечие на годината световните приходи за реклама възлизат на 127 млрд. долара, сочи доклад на Nielsen
Рекламната индустрия нараства с 5,7%

Въпреки отбелязания общ растеж от 5,7% за рекламната индустрия през второто тримесечие на 2011 г., разходите за реклама са спаднали в почти половината от световните ключови пазари. Спадът е повлиян от опасенията за влошаващата се икономическа ситуация, които продължават да влияят върху рекламния бизнес. Това показват данните от доклада Global AdView Pulse на световната компания за маркетинг и медия проучвания Nielsen за второто тримесeчие на 2011 г.

Доходите в рекламния бизнес за второто тримесечие са спаднали в 16 от 36 пазара, наблюдавани в доклада, което предстaвлява първото голямо понижение от 2009 г. насам.

"Ако вземем под внимание финансовите проблеми на голям брой държави, ръстът от 5,7% може да се смята за много добра новина", счита Рандал Беард, ръководител в отдел "Рекламни решения" за Nielsen. През второто тримесечие световните приходи от реклама възлизат на 127 млрд. долара.

Спадът в разходите за реклама на бързооборотни стоки в Европа и Северна Америка, както и продължаващият спад на рекламата във вестници, допринасят за забавянето на растежа в тези региони. В САЩ, най-големият рекламен пазар, това отрицателното влияние е неутрализирано от ръста на рекламата в сектори, като автомобилния, застрахователния и финансовите услуги. Така в САЩ и Северна Америка като цяло, рекламният бизнес бележи ръст от 3,1%.

Интересното е, че категориите дрехи и аксесоари, които бяха едни от най-силно засегнатите по време на рецесията през 2009 г., в момента бележат най-голям ръст в световен мащаб - 17,9% на годишна база. Ръстът в Югоизточна Азия е 27,9%, а в Китай близо 40%.

В Западна Европа разходите за реклама през второто тримесечие на 2011 г. бележат слаб спад от 0,3%, като 7 от 12-те пазара в региона, включени в проучването, отчитат понижение. Най-силната икономика на стария контитент - Германия, отчита ръст от 3,1% за същия период.

Югоизточна Азия бележи най-големия регионален ръст за тримесечието от 9,3%. Сред държавите отличник е Аржентин, която отчита приблизително 29% увеличение на рекламния си пазар на годишна база.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 07.11   1659 г. – Сключен е Пиренейският договор, който слага край на Френско-испанската война. 1816 г. – Александър I Павлович – цар на Русия и крал на Полша...