Софийският административен съд (САС) на практика отмени правото на контрольорите в столичния градския транспорт да глобяват нередовните пътници. По жалба на гражданин институцията отмени като
незаконосъобразни постановленията в Наредбата за превоз на пътници и условията за пътуване с градски транспорт в столицата, които създаваха възможност за издаване на актове и фишове на пътниците, ако
те откажат да платят наказателен билет от 7 лева, пише
Mediapool.bg.
Така ако пътуващите в градския транспорт откажат да платят наказателния билет, единственото нещо, което служителите на транспортната компания могат да направят, е да ги свалят от превозното
средство.
Столичният административен съд е приел за незаконно правото на търговско дружество, каквато по регистрация е Столичната компания за градски транспорт (СКГТ), да издава административно-наказателни
постановления. Според наредбата такива са фишът за 10 лева и актът за 70 лева.
Освен тези норми, съдът е отменил текстовете и за рекламата по спирките и в превозните средства на масовия транспорт. От институцията обясниха пред Mediapool, че това няма да попречи на СКГТ да
предлага рекламно пространство. САС е счел, че рекламата в транспорта не може да бъде предмет на тази наредба, а Столичният общински съвет е допуснал правно-техническа грешка с включването й.
Това ще доведе до нова ревизия на Наредбата за рекламата на територията на Столична община.
Съдът забрани още изписването на лични данни в картите за преференциално пътуване, както и преустановяването на тяхното издаване при недостиг на бюджетни средства за субсидия.
От Столичната община уточниха, че решението на САС не е окончателно. Столичният общински съвет ще го обжалва пред Върховния административен съд, до произнасянето на който наредбата е в сила и ще бъде
прилагана от контролните органи по редовността на пътниците в превозните средства на територията на Столична община, предаде БГНЕС.
От общината приканват гражданите и гостите на София да спазват изискванията на наредбата и да пътуват с редовни превозни документи, както и да не влизат в спорове с контролните органи относно
валидността на наредбата.