Едва от 25% до 55% от служителите в банковия и финансовия сектор са мотивирани и знаят какво точно се изисква и очаква от тях. Това сочат данни, представени от главния изпълнителен директор
и член на Съвета на директорите на Пощенска банка Антъни Хасиотис, по време на конференция на тема: "Предизвикателство човешки фактор – отличителна характеристика и уникално конкурентно предимство
във финансовия и банков сектор", организиранa от Wilson Learning.
Задържането на ключови служители, и особено на
мениджъри, трябва да е
основен приоритет за компаниите от банковия сектор в България, заяви
Хасиотис.
"40% от наетите кадри, които не се вписват в компанията,
напускат около година и половина след назначаването си, а средната стойност на
загубата на
един талантлив служител се равнява на стойността на
една и половина от годишната му заплата", посочи той.
"Финансово-банковият сектор в България е сред най-динамично развиващите се отрасли на икономиката. Вследствие на това
промяната на трудовия пазар би трябвало да води след себе си и
до
промяна във философията и отношението на компанията към служителите", подчерта Хасиотис.