На всеки шест месеца италианският експерт по социалните медии Винченцо Косенца съставя карти, показващи разпространението на най-популярните социални мрежи в света. За тях информира изданието „Бизнес Инсайдър“.
Едва ли някой е предполагал, че друга мрежа освен Facebook ще доминира в световен мащаб. Популярният социален сайт на Марк Зукърбърг е „превзел“ 127 от общо 137 страни, които са участвали в проучването.
Данните са събрани на база анализи на популярния софтуер за отчитане на трафика Alexa. Съществува обаче едно много важно уточнение: Google+ не присъства в посочените данни, тъй като трафикът към него не може да бъде отчетен отделно от търсачката Google.com.
Анализът показва, че през последните месеци Facebook е загубил водещите си позиции в Киргизстан, но е превзел пазара в Сирия (доколкото е възможно да се измери).
Днес социалната мрежа има над 1,189 млрд. активни потребители месечно, но расте по-бавно от преди. Така за последните 6 месеца Facebook придобива едва 34 млн. нови потребители.
351 млн. души от Азия използват сайта на Зукърбърг, в Европа броят им е 276 млн. Жителите на САЩ и Канада, които са регистрирани в мрежата, се равняват на 199 млн., а 362 млн. е броят им в останалите държави.
В Китай доминира социалната мрежа Qzone с над 623 млн. потребители. На територията на Русия за този пазар се борят V Kontakte и Odnoklassniki. В Иран, където достъпът до Facebook е забранен от държавата, лидерът на пазара все още е Cloob.
Снимка: Vincos.it
Разликите спрямо 2009 г. са значителни. Facebook е увеличил позициите си на пазара почти на половина. За няколко години социалната мрежа е превзела пазари в Южна Америка, част от Азия и Африка.
Снимка: Vincos.it
Ето как се променят позициите на световните социални мрежи през годините: