След 3 години може да бъде изградена част от магистралата до Сърбия

24.09.2014 | 09:32
по статията работи: Георги Велев
До 2018 г. трябва напълно да бъде разширена Южната дъга на околовръстното на София
След 3 години може да бъде изградена част от магистралата до Сърбия
Снимка: Econ.bg

За 3 години може да бъде изградена автомагистралата от Калотина до пътен възел Храбърско. Участъкът е дълъг 32 километра като покрива почти напълно трасето на магистралата от София до границата със Сърбия. В отсечката се включва и най-тежката част през дефилето до Драгоман, обясни Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на Агениця пътна инфраструктура инж. Лазар Лазаров.

Според пътния шеф за трасето има изготвен подробен устройствен план „Вече тръгват процедурите по отчуждаване и ако те минат успешно до средата на следващата година, няма да има проблем да тръгне и строителството и за 2 години да завърши”, прогнозира Лазаров.

Проектът ще се финансира с кредити от Европейската инвестиционна банка по програмата „Европейски транспортни коридори”. Според личното мнение на Лазаров тази форма на инвестиции ще направи реализацията на проектите по-бърза отколкото по субсидираните европрограми. „Спестява се времето за писане на апликационна форма и одобрението й. АПИ има 20-годишен опит в работата с ЕИБ. С тяхна помощ са строени лот 1 и 5 на „Тракия”, припомни той.

Последната отсечка от магистралата между столицата и Калотина при Храбърско и връзката й с бъдещата северна скоростна тангента ще се строи накрая и вероятно ще бъде завършена около 2020 г.

„В следващите няколко години трябва да се завърши и останалата южна част от западната дъга от АМ „Люлин” до резиденцията в Бояна, както и последното парче от южната дъга от жк „Младост” до АМ „Тракия” (през Герман)”, каза още инж. Лазаров. Той поясни, че на бул. „Цар Борис ІІІ” и Околовръстното ще има нормален пътен възел във формата на диамант.

По думите му от този булевард до светофара за отклонението на кв. „Овча купел 2” западната дъга ще е на естакада, както е част от южната дъга. По-нататък към жк „Люлин” трасето ще минава близо до стената на микроязовира. На кръстовището за Суходол ще има пътен възел. Проектът там е по-сложен, но до 2018 г. може да стане.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 06.12   963 г. – Лъв VIII е избран за римски папа. 1240 г. – Армията на монголския владетел Бату Хан покорява Киевското княжество. 1534 г. – В Еквадор е...