София работи по проект за модернизация на трамвайния път

15.08.2011 | 15:33
по статията работи:
Трамваите втора употреба, които се закупуват, имат гаранция и разрешение за експлоатация, заяви зам.-кметът Любомир Христов
София работи по проект за модернизация на трамвайния път

"Поетапно работим по рехабилитацията на релсовия път в София, за да може по него да се движат модерни трамваи. На този етап няма как да бъдат закупени чисто нови трамваи за нуждите на столичния градски транспорт. За да бъдат пуснати в експлоатация нови модерни трамваи, най-напред трябва да се извърши цялостна рехабилитация на релсовия път". Това каза в интервю за aгенция „Фокус" Любомир Христов, зам.-кмет по транспорта в Столична община.

„В София има малко над 200 км релсов път. За съжаление, малка част от него е в модерно експлоатационно състояние. Ние сме започнали поетапно да работим по модернизацията на релсовия път. По този проект сме подали апликационна форма в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, за което получихме предварително одобрение и апликационната форма е изпратена в Брюксел за голям проект за интегриран градски транспорт. Част от този проект е за пълна рехабилитация на релсовия път по бул. „България" и строителството на нова трамвайна линия. Дори да бъдат осигурени средства за закупуване на нови трамваи, преди това трябва да бъде приведен в експлоатационно съответствие релсовият път", каза още Христов. Той посочи, че закупуването на употребявани, но в добро техническо състояние трамваи от Германия, излиза по-евтино, отколкото ремонтът и модернизацията на трамваите в София.

Трамваите втора употреба, които се закупуват, имат съответната гаранция и разрешение за експлоатация. След като има разрешение за експлоатация в Германия, се предполага, че трамваят е в добро състояние и е безопасен. С тези мотриси се подновяват някои, които са изключително стари и са налични в София", заяви зам.-кметът. По думите му - заменянето на изключително остарели трамваи от софийския парк със закупени втора ръка от Германия е един преходен етап.

"В момента ние работим, подали сме апликационна форма, получили сме на първия етап одобрение, в момента се разглежда в Европейската комисия този проект. Поетапно за следващия програмен период подготвяме още няколко проекта за изграждане или рехабилитация на трамваен път, включително за следващия програмен период за закупуване на нови трамвайни мотриси с европейски средства", каза той.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 27.10 97 г. – Римският император Марк Кокцей Нерва осиновява Траян (на бюста), обявявайки го за свой приемник, с което започва периодът на осиновените императори на Рим. 312 г....