София работи по проект за модернизация на трамвайния път

15.08.2011 | 15:33
по статията работи:
Трамваите втора употреба, които се закупуват, имат гаранция и разрешение за експлоатация, заяви зам.-кметът Любомир Христов
София работи по проект за модернизация на трамвайния път

"Поетапно работим по рехабилитацията на релсовия път в София, за да може по него да се движат модерни трамваи. На този етап няма как да бъдат закупени чисто нови трамваи за нуждите на столичния градски транспорт. За да бъдат пуснати в експлоатация нови модерни трамваи, най-напред трябва да се извърши цялостна рехабилитация на релсовия път". Това каза в интервю за aгенция „Фокус" Любомир Христов, зам.-кмет по транспорта в Столична община.

„В София има малко над 200 км релсов път. За съжаление, малка част от него е в модерно експлоатационно състояние. Ние сме започнали поетапно да работим по модернизацията на релсовия път. По този проект сме подали апликационна форма в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, за което получихме предварително одобрение и апликационната форма е изпратена в Брюксел за голям проект за интегриран градски транспорт. Част от този проект е за пълна рехабилитация на релсовия път по бул. „България" и строителството на нова трамвайна линия. Дори да бъдат осигурени средства за закупуване на нови трамваи, преди това трябва да бъде приведен в експлоатационно съответствие релсовият път", каза още Христов. Той посочи, че закупуването на употребявани, но в добро техническо състояние трамваи от Германия, излиза по-евтино, отколкото ремонтът и модернизацията на трамваите в София.

Трамваите втора употреба, които се закупуват, имат съответната гаранция и разрешение за експлоатация. След като има разрешение за експлоатация в Германия, се предполага, че трамваят е в добро състояние и е безопасен. С тези мотриси се подновяват някои, които са изключително стари и са налични в София", заяви зам.-кметът. По думите му - заменянето на изключително остарели трамваи от софийския парк със закупени втора ръка от Германия е един преходен етап.

"В момента ние работим, подали сме апликационна форма, получили сме на първия етап одобрение, в момента се разглежда в Европейската комисия този проект. Поетапно за следващия програмен период подготвяме още няколко проекта за изграждане или рехабилитация на трамваен път, включително за следващия програмен период за закупуване на нови трамвайни мотриси с европейски средства", каза той.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...