Компаниите, които са спонсори на Олимпиада 2008 получиха огромно предимство пред своите конкуренти, коментира AP. Акциите на компаниите са се повишили средно с 34% на фондовите пазари, докато най-добрите американски компании отчитат ръст с около 10%.
За да измери точно измененията в цените на акциите, компанията Dow Jones Indexes създаде специален индекс, в който са включени 33 компании от 9 държави. Всички фирми са спонсори на летните олимпийски игри в Пекин. Общата им пазарна капитализация в момента надхвърля 2,4 трилиона долара.
Сред най-големите компании са традиционните спонсори на спортни събития – Coca-Cola, McDonald's, Adidas, Samsung, канадската Manulife Financial и China Mobile. Най-големите спонсори на олимпийското движение платиха над 850 млн. долара за привилегията да са част от организацията на зимните олимпийски игри, които се проведоха в италианския град Торино през 2006 година.