Нахлуването във вестникарския пазар в България на богати хора, които не са професионални издатели, срива медийния пазар. Тази теза изрази журналистът Тошо Тошев - бивш дългогодишен главен редактор на в. „Труд", който коментира динамиката в печатните медии през последната година.
Тошев потвърди, че в първите дни на новата година стартира новият вестник на дружеството "Обединени свободни медии", регистрирано заедно с главния редактор на сп. "Тема" Валери Запрянов, съобщава Дарик.
Бившият главен редактор на в. "Труд" посочи, че новият вестник, чието име все още се обмисля, ще бъде опозиционен и ще бъде подкрепен от съдружник от чужбина.
"За жалост, в България през последната година надделя собствеността на бизнесмени, които не са професионални издатели.
Според Тошев на вестникарския пазар са попаднали амбициозни хора, които обаче нямат никакъв опит. Според журналиста големият наплив към подобен тип бизнес може да се дължи на много причини.
„При тази слабост на икономиката, има друг тип мотивация за стремглавото нахлуване на богати хора в медийния сектор", коментира той.
Няма да гадая каква може да бъде тази мотивация, но може да е всякаква - може да подсказва амбиции в сферата на политиката, чрез медиите могат да се подкрепят политики и хора и да се получават
дивиденти. Това могат да бъдат мераци за лична реализация или за лекуване на комплекси", коментира Тошев.
На въпрос дали медийният пазар губи от това той обясни, че пазарът „не губи, той се срива".
Тезата си Тошев защити така: „когато не правиш чист бизнес, искаш да произвеждаш едно качествено издание, за да печелиш от него, а то, за да е качествено, трябва да е свободно, а собственикът
иска изданието да помага на основния бизнес, откъдето той е тръгнал и е намерил пари, за да купи вестника, тоест тогава медията става подчинена".