Средно по 330 лв. ще отделят за коледни подаръци потребителите на интернет

13.11.2018 | 15:30
по статията работи: econ.bg
За намиране на съвършения подарък над три четвърти от активните български потребители на интернет ще използват най-вече онлайн канали
Средно по 330 лв. ще отделят за коледни подаръци потребителите на интернет
Снимка: под лиценза на creative commons

Тази година за Коледа българите, които ползват интернет, ще направят подаръци средно на 8-9 човека на обща стойност над 330 лева, показва проучване на потребителските навици по поръчка на pazaruvaj.com. В сравнение със средните разходи миналата година това означава, че хората, които ще купуват подаръци в интернет, ще похарчат със 100 лева повече. Нарастването на сумата за коледни подаръци е още един показател за повишаването на заетостта и увеличението на приходите на населението.

Повечето подаръци попадат под елхата от интернет

За намиране на съвършения подарък над три четвърти от активните български потребители на интернет ще използват най-вече онлайн канали. Остава обаче все още популярно преглеждането на вестниците за акции на магазините (49%), както и разглеждането на витрините на физическите магазини (41%). Тридесет и четири процента от потребителите на интернет пък са на мнение, че е по-добре направо да попитат близките си на какъв подарък ще се зарадват.

Значителна част от осигуряването на подаръци ще става по електронен път - 71% от потребителите на интернет планират покупка онлайн от местни сайтове, като в същото време значението си запазват и големите магазини и търговските центрове (51%).

И в България сезонът започва с Черния петък

Набавянето на подаръците обичайно не започва много рано. В средата на октомври едва 15% от потребителите на интернет са се заели с покупка на коледни подаръци. 

Тридесет и девет процента от потребителите на интернет - приблизително 1,2 милиона души - съзнателно изчакват с покупките до акциите на Черния петък в края на ноември, защото се надяват на голям избор. Като цяло обаче 82% от всички хора оставят купуването на подаръци до последните дни преди Коледа.

Планирането и подходящият план график са особено важни за тези, които възнамеряват да поръчат подаръци от чужбина - 14% от потребителите на интернет се възползват от тази възможност и заделят за това средно 111 лева.

На Черния петък се търсят и онлайн, и офлайн акциите

На Черния петък се очаква акциите по интернет да са най-популярни: от пазаруващите 47% онлайн, 43% онлайн и офлайн (в търговски центрове и големите магазини) ще търсят предложенията за акции на продукти.

Повечето потребители на интернет следят за акции на конкретни видове продукти (56%), но за пазаруване много от тях (46%) черпят идеи от предложенията с намалени цени. На Черния петък 34% от потребителите на интернет планират импулсивно покупките си, тъй като от най-голямо значение за тях е, че ще пазаруват продукти с намаления, а всеки трети купувач ще следи кои продукти ще бъдат намалени най-много и това предопределя какво ще пазарува.

Все по-важно е качеството, но какво да подаряваме на Коледа?

Избора на подходящ коледен подарък никога не е проста задача. Заедно с етикета с цената от година на година все по-голямо значение придобива и отношението стойност-цена и качеството, което обаче се смята за второстепенно от над 60% от потребителите на интернет. В същото време при избора на подаръци потребителите се придържат към обичайните групи стоки. 

И тази година се очаква във всеки втори подарък да има някакъв вид дреха. По-долу следват някои от най-популярните групи стоки:

козметични продукти (45%)

играчки (42%)

мобилни телефони, таблети и аксесоари (31%)

обувки (28%)

продукти от развлекателната електроника (23%)

книги, музика и филми (20%)

часовници, бижутерия, спортни стоки (18%)

компютърна техника (16%)

стоки за бита (14%)

кухненски машини и аксесоари (10%)

Заедно със стоките обаче - особено сред младите потребители на интернет - все по-популярни стават:

ваучери за подаръци (17%)

подаръци свързани с пътуване (12%)

билети за различни събития (10%)

а също така и различни изненади свързани с дигитални продукти и абонаменти (7%).

Изследването бе извършено по поръчка на Pazaruvaj.com от GKI Digital през октомври 2018 година. Pazaruvaj.com четвърта година изследва навиците за покупки на коледни подаръци на българските интернет потребители. Измерването е осъществено на база онлайн допитване до 811 души. 

Pazaruvaj.com е най-популярната в България международна платформа за сравнение на цени и продукти, която представлява надежден справочник за онлайн пазаруване. Pazaruvaj.com подпомага онлайн магазините и техните клиенти при избор на стока от 2006 г. Сайтът привлича над 850 000 потенциални купувачи месечно, които информирано могат да направят своя избор измежду 440 електронни магазина и близо 1 700 000 оферти.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...