Столичната община завършва 2011 година с 88 на сто касово изпълнение на заложените приходи и разходи и с 23 млн. повече събрани приходи в сравнение с 2010 година. Това съобщиха от дирекцията "Финанси" на общината при обсъждането на касовото изпълнение в комисията по транспортна инфраструктура на Столичния общински съвет, цитирани от БТА.
Общото изпълнение на бюджета за миналата година е 907,3 млн. лв., от които 506,3 млн. лв. са собствените приходи - данъчни и неданъчни. Изпълнението на планираните средства от данък върху недвижимите имоти е 91%, от данъка върху моторни превозни средства - 80%, от патентни данъци - 68 на сто, от туристически данък- 62%, от таксата за битови отпадъци - 107%, от таксата за притежание на куче - 52%.
От такси за строителни разрешителни са събрани 7,1 млн. лева. Миналата година са събрани 4,6 млн. лв. от санкции, глоби и наказателни лихви при 2,4 млн. лв. за 2010 година.
От 1 март чрез интернет-страницата на Столичната община ще може да се прави справка за дължимите данъци за недвижими имоти и за моторни превозни средства, както и такса за битови отпадъци, съобщи заместник-кметът Дончо Барбалов.
Справките ще се извършват по райони, като през годината системата ще бъде усъвършенствана и това ще може да се прави за всяко данъчно задължено лице, независимо от района. Все още не е решено какви ще бъдат данните, които ще бъдат въвеждани за идентификация на лицето, като има възможност това да е името му или ЕГН.
През втората половина на февруари ще започне изпращането на писмата с дължимите данък "сгради" и такса за битови отпадъци към гражданите и юридическите лица.
От началото на данъчната кампания на 1 март се очаква да бъдат пуснати и ПОС-устройствата в данъчните служби, чрез които ще се плащат данъците и такса "смет" с карта. Общината от няколко години имадоговор с две банки и още две организации, предлагащи разплащания чрез интернет за заплащането на дължимите суми към нея, но това може да става само ако е предварително известна дължимата сума.