Няколко фирми, между които и Louis Vuitton, подават жалба пред френските съдилища срещу Google. Като доставчик на услуги за каталогизиране в Интернет, Google предоставя на рекламодателите ключови думи и организира създаването и привилегированото изобразяване на рекламни препратки към сайтове, на които се предлагат идентични или подобни стоки на тези, предлагани от посочените марки, съобщават от Европейския съд.
Louis Vuitton, след като установява, че голяма част от препратките са към сайтове, на които се предлагат контрабандни или фалшиви продукти, твърди, че Директивата от 21 декември 1988 година относно марките, й дава правото да се противопостави на такова използване.
Френският съд (Cour de cassation) отправя преюдициално запитване кьм Съда на Европейския съюз относно тълкуването на тази директива. Основният въпрос е дали Google използва нелегално въпросната марка и дали притежателят й може да се противопостави. Ако Съдът реши, че в случая няма нелегално използване, какви са условията за освобождаване от отговорност на Google като предоставящ услуга на информационното общество, състояща се в съхраняване на информация по смисъл на Директивата от 8 юни 2000 година за електронната търговия.