Държавната агенция по туризъм (ДАТ) подготвя проект за 2,8 млн. лв. по Оперативна програма „Регионално развитие” за създаване на бранд на България като туристическа дестинация. Това съобщи
председателят на ведомството Анелия Крушкова на конференцията „Пари за туризъм”.
Анелия Крушкова припомни, че досега всеки опит да се създаде образ на България, с който да се представяме като туристическа дестинация, е завършвал със скандал поради различните мнения как трябва да
се представя страната навън.
Проектът за национален бран ще бъде готов до май. Досега Държавната агенция по туризъм е получила финансиране от европейските фондове по шест проекта за 32 млн. лв. Сред тях са такива за създаването
на рекламни материали, представяне на туристическите борси зад граница, насърчаване на вътрешния туризъм.
Проектите, с които кандидатстваме по европрограми, са твърде парцелирани между отделните ведомства, вместо да обединяват общите им цели. Това заяви по време на конференцията Елена Поптодорова,
посланик със специални поръчения по проблемите на Черноморския регион. Тя посочи и че е много трудно да привличаме туристи от далечни дестинации само в България и е по-лесно това да се случи, ако
имаме общ продукт със съседни страни. По думите й в момента е важно да предизвикаме в рамките на Европейския съюз преразпределяне на вниманието и на финансите в посока към България.