С 10 дни изостава строителството на магистрала "Люлин"*

06.08.2010 | 07:35
по статията работи:
Направиха внезапна инспекция. "Мапа Дженгиз" отказвал да плаща за извънреден труд
С 10 дни изостава строителството на магистрала "Люлин"*

*Информацията е актуализирана към 16.00 ч.

С около 10 дни изостава от актуализирания график строителството на автомагистрала "Люлин", установиха при изненадваща проверка днес зам.-минстърът на регионалното
развитие и благоустройството Георги Прегьов и зам.-министърът на транспорта Ивайло Московски. Забавянето се дължи на няколкото дъждовни дни и ще бъде наваксано до края на август, увери членът на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.

За да влезе напълно в график, турската фирма-изпълнител на обекта "Мапа Дженгиз" е наела допълнително 100 работници и нови подизпълнители, увеличени са механизацията и кофражите на обекта.

Според актуализирания график, до З1 декември т.г. обектът трябва да бъде изпълнен на 90%, предаде БТА. Дотогава трябва да бъдат положени асфалтовите настилки. До пусковия срок през май 2011 година ще останат за довършване допълнителните дейности по земните работи, отводнителната система и шумозаглушителните бариери, каза Лазаров.

Стачка забавя строежа на магистралата. Въпреки че беше подписан анекс с турския консорциум "Мапа Дженгиз", който извършва строителните работи, бяха изпълнени и финансовите претенции на чуждите компании, те отказват да плащат за извънреден труд на работниците, пише в днешния брой на в. "Стандарт".

От два месеца на магистралата се работи денонощно, а над 1200 души не получават и лев за това, обяви областният лидер на КНСБ в Перник Наташа Ангелова.

Според официалните данни, предоставени на синдиката от ръководството на турския консорциум "Мапа Дженгиз", само 15 служители са получили извънредни за май, а за април броят им е паднал на пет.

Нищо от това, което беше договорено при предишната стачка през февруари, не беше изпълнено. Гледат ни в очите и ни лъжат, че нещата ще се променят, а това не се случва, коментира разярено се Ангелова. Тя обяви, че българите започват протести. Те нямало да продължат само 3 дни както през зимата, а ще са по-продължителни.

Няма да сме виновни, ако завършването на магистралата закъснее. Трябва да защитим хората, обяви синдикалистът. КНСБ настоява да бъде сключен Колективен трудов договор с консорциума и да се плащат редовно извънредни за къртовския труд на българите. 675 лева е официалната заплата на обекта.

Синдикалистите обаче имат информация, че това е таванът само за нашите строители. Турските работници взимали между 1200 и 2200 евро, които им се превеждат директно по сметка в Турция. Тук им давали само джобни. Чужденците сами се хвалят, че им вдигнали тези джобни от 300 на 400 лева, като взимат и допълнително по 15 лева на месец за цигари, твърди Ангелова.

КНСБ започва да брои колко служебни коли и мобилни телефони са закупени от началото на строежа досега. Резултатите от проверката ще бъдат изпратени на ОЛАФ и прокуратурата.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...