*Информацията е актуализирана към 16.00 ч.
С около 10 дни изостава от актуализирания график строителството на автомагистрала "Люлин", установиха при изненадваща проверка днес зам.-минстърът на регионалното
развитие и благоустройството Георги Прегьов и зам.-министърът на транспорта Ивайло Московски. Забавянето се дължи на няколкото дъждовни дни и ще бъде наваксано до края на август, увери членът на
Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.
За да влезе напълно в график, турската фирма-изпълнител на обекта "Мапа Дженгиз" е наела допълнително 100 работници и нови подизпълнители, увеличени са механизацията и кофражите на обекта.
Според актуализирания график, до З1 декември т.г. обектът трябва да бъде изпълнен на 90%, предаде БТА. Дотогава трябва да бъдат положени асфалтовите настилки. До пусковия срок през май 2011 година ще останат за довършване допълнителните дейности по земните работи, отводнителната система и шумозаглушителните бариери, каза Лазаров.
Стачка забавя строежа на магистралата. Въпреки че беше подписан анекс с турския консорциум "Мапа Дженгиз", който извършва строителните работи, бяха изпълнени и финансовите претенции на чуждите компании, те отказват да плащат за извънреден труд на работниците, пише в днешния брой на в. "Стандарт".
От два месеца на магистралата се работи денонощно, а над 1200 души не получават и лев за това, обяви областният лидер на КНСБ в Перник Наташа Ангелова.
Според официалните данни, предоставени на синдиката от ръководството на турския консорциум "Мапа Дженгиз", само 15 служители са получили извънредни за май, а за април броят им е паднал на пет.
Нищо от това, което беше договорено при предишната стачка през февруари, не беше изпълнено. Гледат ни в очите и ни лъжат, че нещата ще се променят, а това не се случва, коментира разярено се Ангелова. Тя обяви, че българите започват протести. Те нямало да продължат само 3 дни както през зимата, а ще са по-продължителни.
Няма да сме виновни, ако завършването на магистралата закъснее. Трябва да защитим хората, обяви синдикалистът. КНСБ настоява да бъде сключен Колективен трудов договор с консорциума и да се плащат редовно извънредни за къртовския труд на българите. 675 лева е официалната заплата на обекта.
Синдикалистите обаче имат информация, че това е таванът само за нашите строители. Турските работници взимали между 1200 и 2200 евро, които им се превеждат директно по сметка в Турция. Тук им давали само джобни. Чужденците сами се хвалят, че им вдигнали тези джобни от 300 на 400 лева, като взимат и допълнително по 15 лева на месец за цигари, твърди Ангелова.
КНСБ започва да брои колко служебни коли и мобилни телефони са закупени от началото на строежа досега. Резултатите от проверката ще бъдат изпратени на ОЛАФ и прокуратурата.