С близо 30% се е увеличил броят на фирмите, които подават декларации по електронен път в НАП Пловдив, съобщиха от регионалното подразделение на Националната агенция за приходите (НАП) в Града на тепетата.
От общия брой годишни декларации за данък "печалба", подавани от юридическите лица, около 60% от тях през тази година са пуснати по интернет. В този случай единственото необходимо условие, за да се ползват електронните услуги на НАП, е наличието на електронен подпис, напомнят от териториалната дирекция.
Именно с електронен подпис юридическите лица ще могат да "видят" от утре (12 декември) индивидуалните си клиентски сметки в НАП и да проверят имат ли данъчни и осигурителни задължения.
Досъпът до клиентските сметки е първата стъпка от страна на приходната агенция към въвеждането на единната сметка на НАП от 1 януари 2013 г.
От тази дата всички данъци и осигуровки ще се плащат по една сметка без кодове за вид плащане, без изрично уточняване вида или основанието за плащане. Плащанията ще се разпределят автоматично в зависимост от датата на плащане на задълженията, отразени в индивидуалната данъчно-осигурителна сметка на всеки клиент.
Според анализите по-малкото платежни нареждания и по-малкото посещения до офисите на НАП или до банковите гишета, има за цел да спести на фирми и граждани в страната около 50 милиона лева.
С единната сметка юридическите и физически лица ще могат да се справят с някои от проблемите си, с които се сблъскват най-често. Става въпрос за това, че въпреки преведените суми за данъци и осигуровки, те продължават да имат задължения в системата поради неправилно попълнен код за вид плащане, грешно посочен документ или период в платежното нареждане.
От дирекцията съветват в случай, че установят неточности в индивидуалните си сметки, фирмите могат да опишат случая в имейл до НАП Пловдив, откъдето компетентен служител ще се свърже с тях.