Облекчението в Германия, че General Motors най-накрая посочи кой иска да бъде купувач на Opel отстъпи леко при мисълта за загубата на работни места покрай сделката и притесненията дали „новият Opel” може да оцелее, предаде AFP.
Основната грижа в момента е дали сделката все пак ще бъде завършена или ще пропадне поради „някои ключови въпроси”, които още не са уредени. Отделно стои и безпокойствието от участието на руското правителство в сделката.
След месеци на протакане GM най-после се съгласи да продаде 55% от Opel на Magna. Американците побързаха да уредят нещата преди общите парламентарни избори в Германия. Сделката може да помогне на Ангела Меркел да остане канцлер тъй като за Opel работят 25 хил. души персонал (общо 50 хил. със звената в чужбина), а сега ръководството на германската компания обеща да не затваря четири завода във Федералната република. Но Magna планира да съкрати 10 хил. души от Opel и не е ясно къде точно ще бъдат предприети съкращенията – в Германия или в чужбина.