Туристическата стратетия у нас се фокусира върху културните маршрути

12.05.2014 | 16:48
по статията работи: Елица Елефтерова
Стойнев се включи в националния електронен вот за „Чудесата на България 2014 г.“
Туристическата стратетия у нас се фокусира върху културните маршрути
Снимка: Econ.bg/Марио Евстатиев

Туризмът се превърна в основен сектор за българската икономика и вече формира близо 14% от БВП у нас. Това заяви министърът на икономиката Драгомир Стойнев и припомни, че МИЕ подготви нова стратегия за устойчиво развитие на българския туризъм до 2030 г., в която специално внимание е отделено на културно-историческия туризъм.

Засега секторът има сезонен характер, но ние искаме да преодолеем това, като разширим допълнителните и специализираните форми и услуги в него, стана ясно от думите му.

Не само чуждестранни, но и български туристи трябва да опознаят чудесата на България. Последните няколко седмици около празниците показаха колко много българи отидоха на почивка зад граница и там харчиха ресурсите си. Нека направим така, че тези средства да се изразходват в България, акцентира още Стойнев.

Той подчерта, че инициативата за чудесата ще помогне в тази посока, като промотира българските забележителности. Всъщност ние не познаваме достатъчно с какви красоти и културно-исторически ценности разполага България. Хасковска област например е изключително богата на такова наследство и то е с огромен потенциал.

Стратегията е много добра основа и с помощта на специалистите ще обсъдим как чрез нея да развием и промотираме това наследство. Трябва да направим необходимото българските граждани да използват възможностите за почивка у нас през летния сезон, с което да подкрепим родния туризъм.

Като депутат от региона съм готов да стана гид на първата група, която иска да разгледа бъдещия маршрут с чудесата на Хасково, допълни министър Стойнев.

Зам.-министър Ботев призова местните власти към по-голяма активност, за да бъдат използвани оптимално средствата за реклама и развитие на туризма. От националния бюджет тези суми са увеличени няколко пъти за тази година и заедно със средствата по новите оперативни програми на ЕС „Региони в развитие“ и „Конкурентоспособност и иновации“ може да се кандидатства за един огромен ресурс.

Трябва да се търси синергия, като се консолидират усилията на всички институции, за да се постигне максимално добър резултат, поясни Ботев. Според него е изключително важно голямото богатство на културно-исторически паметници и други артефакти да бъде превърнато в туристически атракции.

Тогава може да се окаже, че археологията на България е една от най-крупните финансово генериращи индустрии на страната. Бенефициенти по програмите могат да са общини, неправителственият сектор, религиозни общности и публично-частни партньорства, които обаче трябва да подготвят пълна документация, обобщи Ботев.         

 

Изборът за начало на тазгодишната кампания не е случаен. Хасковският регион притежава над 500 културно-исторически паметника и 47 паметника на културата с национално значение, които могат да бъдат свързани в общ туристически маршрут с надслов „Чудесата на Хасково”.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
- Месо ядеш ли? - Не. - А риба? - И риба не ям. - Вегетарианец ли си? - Не, пенсионер съм...
На този ден 28.07   1330 г. – В Битката при Велбъжд цар Михаил III Шишман търпи поражение от сръбската войска. Начело на 300 каталани, Стефан Душан разгромява царската татарска гвардия,...