Търговията с нелегални и фалшиви стоки в глобален мащаб е достигнала 461 милиарда долара, показва изследване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) и Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз. Така през 2013 г. тя е формирала 2,5 от международната търговия, нараствайки с 0,6 процентни пункта спрямо 2008 г.
Изследването, основаващо се на митнически данни, сочи, че най-често фалшифицираните брандове са Rolex, Nike, Ray Ban и Louis Vuitton. Разбивката по стоки показва, че най-често се произвеждат фалшиви обувки, дрехи, изделия от кожа и електроуреди и други устройства. Най-голяма част на компаниите, чиито авторски права и патенти са нарушени, са от САЩ (20%). Следват Италия (15%), Франция и Швейцария (12%), Япония и Германия (8%), Великобритания (4%) и Люксембург (3%).
Анализът на ОИСР показва, че най-големият производител на копия на известни брандове е Китай, където се произвеждат 63,2% от всички фалшификати. На второ място, със значително по-нисък дял от глобалното производство, се подрежда Турция (3,3%), а челната тройка се допълва от Сингапур (1,9%). След тях остават Тайланд, Индия, Мароко, Обединените арабски емирства, Пакистан и Египет.
Пощенските доставки остават най-честия начин за пренос на фалшиви стоки, като чрез пратки се дистрибутират 62% от всички нелегални продукти в глобален мащаб. Това отразява ръста на онлайн търговията, смятат анализаторите. Освен по пощата, стоките често преминават през сложни търговски маршрути през търговски хъбове като Хонконг и Сингапур, за да достигнат до крайната си дестинация – свободни търговски зони, като Обединените арабски емирства.