Търсим работа основно с помощта на близки и познати

05.09.2008 | 12:38
по статията работи: Петър Чернев
На своята мрежа от контакти разчитат преди всичко хората с висока квалификация
Търсим работа основно с помощта на близки и познати

Близките и познатите са основен източник на информация в процеса на търсене и намиране на работа в България. Това показва проучване на трудовия пазар у нас, проведено в периода между 18 и 31 август, съобщи Днес +. Потребителите на bestjobs.bg са били попитани как си търсят работа.

37 от всички 925 анкетирани са отговорили - "чрез близки и познати". 25 процента са посочили Google и други търсачки, 18 процента са отговорили, че търсят работа от обяви във вестниците, 12 процента разчитат на сайтове за малки обяви, а 8 процента търсят работа в сайтовете на компании.

Те от своя страна също са доволни, ако техен лоялен служител им препоръча даден кандидат, защото това предполага по-дълбока обвързаност с работодателя. Приятелите и познатите пък са склонни да си помагат с информация за свободни позиции, защото знаят, че и те могат да попаднат в подобна схема от една страна, а от друга, ако в работната среда имат близки, това им създава положителни емоции и индиректно води до повишаване на ефективността на работното място.

Разпределението на гласовете спрямо сектора, в който са заети анкетираните показва, че на своята мрежа от контакти разчитат преди всичко хората с висока квалификация и заети в сфери като банки, застраховане, финанси - 45 процента; маркетинг, реклама, връзки с обществеността - 64 процента; юридически професии - 51 процента, инженерство - 48 процента.

При служителите от технологичния сектор - компютри, електроника, софтуер, IT услуги и телекомуникации, както и Интернет , най-много гласове събира отговорът "Google и други търсачки съответно" - между 45 и 51 процента. Веднага след тях се нарежда групата " близки и познати", а на трето място са сайтовете на самите компании.

При професии като здравеопазване, фармация, енергетика, химия, минна индустрия, одит и консулт, услуги за частни лица и туризъм, както и транспорт водещ отговор отново е "близки и познати", а на второ място е посочен отговорът "вестниците".

Според критерия "възраст" повечето от запитаните на възраст 18-25 г. и 25-30 г. избират отговорите "Google/търсачки" и "сайтове на компании". Мнозинството от потребителите във възрастовите групи 30-35 г., 35-40 г., 40-45 г. - избират отговора "близки и познати". Вестниците от своя страна като метод за търсене на работа държат първенството при хората на възраст между 50-55 г. и 55-60 г.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 26.11   1335 г. – Провежда се първата среща на Вишеградската тройка – между кралете на Полша, Унгария и Чехия, на която се формира Антихабсбургски съюз. 1394 г....