Стартира обществена поръчка с предмет „Определяне на изпълнител за проектиране и строителството на обект: „Северна скоростна тангента от км 0+000 до км 16+540”. Срокът за подаване на офертите в Агенция „Пътна инфраструктура“ е до 19 ноември тази година.
Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г.
Дължината на трасето е 16,540 км. Предметът на обществената поръчка включва изпълнението на следните дейности: изработване на технически проект и строителство на обект: „Северна скоростна тангента
от км 0+000 до км 16+540”; доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на техническите спецификации строителни продукти (строителни материали, включително асфалтови смеси,
изделия, елементи, детайли, комплекти и др.); осигуряване на терени за нуждите на строителството – за временно строителство, складиране на материали и техника в случаите, когато същите са извън
територията, върху която се изгражда строежа; извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания и др.
Оценяването на офертите ще се извърши по критерия „икономически най-изгодна оферта”. Комплексната оценка на предложенията включва следните показатели:
- Техническо предложение (максимум 35 точки);
- Цена за изпълнение на поръчката (максимум 50 точки);
- Срок за изпълнение (максимум 15 точки)
Новият път ще започва от възела със Софийския околовръстен път при км 0+000, на 1.1 км след разклона за с. Мрамор, 2 км след разклона за бул. "Ломско шосе" и на 3.5 км преди разклона за Нови Искър. Крайната точка ще се намира след бул. „Ботевградско шосе”, в местността „Голямата локва”. С околовръстния път тангентата ще се свързва чрез „пълна детелина”. Пътят ще започва от район "Надежда" и ще завършва в "Панчарево".
В края на миналата година изпълнителният директор на АПИ Лазар Лазаров прогнозира, че северната тангента трябва да е готова през 2015 г. Бъдещият четирилентов скоростен път ще бъде с около 7 км по-къс от съществуващата Северна дъга. От сегашния участък само десетина километра са с магистрален габарит, а останалите са с обикновено двупосочно пътно платно. То е изкърпено и няма дупки, но има много неравности, информира в. „Монитор”.