Избирателите в Силистра са най-неподкупни, а най-много склонни да продадат гласа си има в Пазарджик. Това показват данните от онлайн изследване* на "Уеб Рисърч" и ЕСТАТ сред над 24 000 интернет потребители, пише Darikfinance.bg.
Над 17 хил. души са готови да гласуват срещу заплащане в разположената в Централна България община. Според разчетите с около 860 хиляди лева ще трябва да се разделят желаещите да участват в купуването на гласове, в случай че решат да откликнат на желанието на местните хора.
Много по-евтина би излязъла търговията в дунавската община. Там платеното гласуване е по вкуса на под 5 на сто от гласоподавателите. Желаещите да заемат място в различните органи на местната власт трябва да си приготвят само 130 хиляди лева, но при очевидно много по-ниска възвращаемост.
Партиите и кандидатите, които решат да прибегнат до подобни методи на агитация, следва да се насочат също към хората с ниско образование, безработните, учащите, най-бедните и отчаяни групи от обществото, нежелаещите да гласуват и упражняващите протестен вот.
Бедността, безпросветността, както и отвращението от политиката отварят широко вратите за нейните най-нелицеприятни форми. Очевидно е, че районите с най-много склонни да продадат гласа си са и едни от най-изостаналите в социално-икономическо отношение, коментира Иво Желев от ЕСТАТ.
Пазарът на гласове има и своя ясно очертан електорален профил. Най-склонни да се поддадат на изкушението има сред избирателите на ДПС и по-младите формации - АБВ, РЗС и "Атака", докато най-лоялни са поддръжниците на сините, на НДСВ и на управляващата партия.
*Данните са от онлайн анкетно проучване в периода 22 юли - 23 август 2011 г. и имат ориентировъчен, а не прогностичен характер по отношение на политическите нагласи и електоралните предпочитания.