Туроператорите и хотелиерите не са заинтересовани да разгласят къде се намират спешните портали за медицинска помощ, в които туристите от европейските страни, могат да бъдат обслужени
безплатно.
Това заяви във Варна министърът на здравеопазването проф. Радослав Гайдарски след работната среща по проблемите на спешната помощ и медицинското обслужване в курортите. Европейските граждани имат
два варианта: те могат да получат спешна медицинска помощ в здравните портали, където да бъдат обслужени по пакета "медицина по необходимост" или по застрахователните си полици. Безплатните
прегледи обхващат случаите, при които пациентите се нуждаят от спешна медицинска помощ и евентуалното им хоспитализирането им в български здравни заведения, но не включва лечение на хронични
болести и операции.
Съгласно нормативните документи, обнародвани в Държавен вестник миналата седмица на 13 юли, хотелиерите са длъжни да посочат най-близкото место, където евротуристът може да получи медицина по необходимост, която е безплатна. Въпреки това системата продължава да предлага на европейския гражданин застрахователния му вариант, алармираха от здравното ведомство.
Аналогичен на този бе случаят, когато хотелиерите бяха длъжни да оповестят на публично място телефон за пряк контакт при нарушени права на потребителите, заяви Кремена Недялкова, директор на отдел "Туристическа политика" в ДАТ. Тя допълни, че Закона за туризма задължава туроператорите още при сключване на договора да предоставят информация за медицинските и здравни условия в страната по време на туристическо пътуване. Гражданите от трети страни, извън рамките на европейския съюз, могат да получат спешна помощ единствено по медицинските си застраховки.
Водени са разговори частните практики на територията на Варненска област да спазват основните правила и да дадат качествен медицински продукт, каза още проф. Гайдарски. Той посочи, че при евентуални несполуки на медицинското обслужване, това ще удари по имиджа на страната и може дори да провали туристическия сезон.
Здравеопазването е една от областите, които е най-малко критикувана. В Европа нашето здравеопазване е на много престижно равнище, имаме добре организирано медицинско обслужване, въпреки разликата в заплащането, която е до 10 пъти по-ниска у нас, допълни здравният министър. /Източник: БГНЕС