Пълната забрана на пушенето на обществени места от 2010 г. неминуемо ще се отрази на тютюневия бизнес. Това заяви изпълнителният директор на "Булгартабак Холдинг" Корнелия Нинова в предаването
"Седмицата" на Дарик радио.
„Дори в момента ограниченията, които имаме за реклама, се отразяват на работата. А тази пълна забрана неминуемо ще окаже влияние върху обема на пушачите”, уточни Нинова.
Според изпълнителния директор на "Булгартабак Холдинг" целта на подготвяната нова рекламна кампания е да се съсредоточи върху крайната точка на продажби. „Това, което правят и в момента, нашите
конкуренти”, обясни Нинова.
На въпрос дали бизнесът си отива с всички забрани, които му се налагат, Нинова отговори, че бизнесът „неминуемо се свива, но да загива – мисля, че е крайно”.
Тя отбеляза още и обсъжданията на Световната здравна организация (СЗО) за крайни мерки за ограничаване на тютюнопушенето – пълна забрана за реклама, никакво разнообразие във външния вид на марките –
бели кутии с черни надписи за всички марки, забрана за държавните институции и администрации за общуване с тютюневи компании, са изключително крайни.
„В нашия случай е и неприложимо, защото ние сме държавна компания и ежедневно сме в контакт с нашия приципал Министерството на икономиката, парламент и т.н.”, уточни изпълнителният директор на
„Булгартабак”.