Частно банкиране = лично отношение + дискретност*

28.09.2011 | 14:30
по статията работи: Ралица Стоянова
За да станете частен клиент на банка, трябва да притежавате финансови активи в размер на поне 350 хил. лева
Частно банкиране = лично отношение + дискретност*

28 млрд. лева е делът на депозитите на домакинствата в България. 11% от тези депозити са на стойност над 200 хил. лева. С 34% нараства броят на този вид депозити през 2011 г. в сравнение с 2009 г. Сумата им се е повишила с 39%. Това показва, че богатите хора у нас се доверяват на банките, обясни Иван Джонов, директор "Частно банкиране" в "УниКредит", по време на практически финансов форум MySuccess.bg in Finance, който се проведе с медийната подкрепа на *Econ.bg.

Именно заради това е необходимо специално отношение към заможните хора. Персоналните услуги, които банките предлагат на своите богати клиенти, се наричат частно банкиране. За да станете частен клиент на банка, е необходимо да притежавате финансови активи в размер на поне 350 хил. лева и предполагаем годишен доход от 100 хил. лева.

Частните клиенти се делят на няколко вида - собственици на фирми, професионални мениджъри, наследници или хора със свободни позиции - хора на изкуството или пък спортисти, обясни Джонов. "УниКредит" има 1200 частни клиенти с активи на обща стойност 600 млн. лева.

В началото на сътрудничеството между банката и заможния клиент се предприемат няколко стъпки за опознаване на потребностите на клиента. Чрез въпросник се идентифицират финансовите нужди на клиента, определя се рисковият му профил - стабилен, балансиран или консервативен, и банката му предлага инвестиционно предложение.

Частното банкиране се ръководи от няколко основни принципа - добро познаване на клиента, дискретност към финансовите му дела, доверие и развитие на дълготрайни връзки. Клиентите предпочитат да комуникират само с един частен банкер в продължение на години, който вече е изградил доверие у тях. В "УниКредит" имат 14 банкери, които работят персонално с клиенти, а в ДСК - 90.

Най-важното при частното банкиране са личният контакт с клиента и дискретността, каза изпълнителният директор на банка ДСК Диана Митева. Частните клиенти обикновено са финансово грамотни хора, които ценят времето си. Те искат качествено обслужване 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Този вид клиенти предпочитат транзакциите да се извършват в реално време, обясни Митева.

Всяка година от „УниКредит" изготвят анкета относно удовлетвореността на частните клиенти. През 2010 г. 62% от заможните клиенти са „апостоли", както условно ги наричат от банката - това са удовлетворените и лоялни клиенти. 21% са „наемници" - повече удовлетворени, отколкото лоялни, 11% са „терористите" - нелоялни и неудовлетворени, а 6% са „заложници" - неудовлетворени, но лоялни.

„УниКредит" предлага частно банкиране от 9 години, а ДСК - от 5. В Централна и Източна Европа има 43 хил. клиенти на частното банкиране с активи на обща стойност 13 млрд. евро. Водещ пазар е Турция, стана ясно още днес.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...