Трасето на третия метродиаметър на софийското метро е одобрено след тримесечни обществени обсъждания. Това съобщи днес по време на годишния отчет на Оперативна програма "Транспорт" шефът на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев.
Маршрутът ще започва с депо, което ще бъде построено на бул. "Ботевградско шосе". Впоследствие то ще продължава надземно по булевард "Владимир Вазов", където ще бъде първата метростанция. От там железницата ще се движи подземно към центъра на София по булевард "Мадрид", военна академия "Г.С. Раковски", Софийския университет "Свети Климент Охридски" (където ще се пресичат трите метродиаметъра), кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и "Васил Левски", на "Патриарх Евтимий" и НДК, кръстовището на улиците "Георги Софийски" и "Пенчо Славейков", булевард "Иван Гешов", улица "Кюстендил" и ще продължава към улица "Житница". Там ще започва открит участък, който ще минава по улица "Обиколна", преминава през бул. "Овча Купел" и ще завършва в жп линията София-Перник.
Общата дължина на линията, която предстои да бъде построена, е 15.5 км. Предвижда се изграждането на 18 метростанции. 8.4 км ще минават над земята, а останалите 7.1 км ще бъдат построени под земята. Предвиденият пътникопоток е 162 хил. души на ден.
Една от забележките на JASPERS е била, че по цялото трасе няма нито един буферен паркинг. За това вчера е било взето решение да се изберат 2 места, на които впоследствие да може да паркират потенциалните ползватели на подземната желзница.
От думите на Братоев стана ясно, че вече е обявена тръжната процедура за избор на строител на частта от столичното метро, която ще свързва бул. "Цариградско шосе" и Летище София. Очаква се до края на следващата седмица да бъде обявена и процедура за избор на консултант.
Припомняме ви, че миналата седмица Комитетът по наблюдение на ОП "Транспорт" реши проектът да се реализира през този програмен период. Трасето ще е с дължина 4.95 км и ще включва 4 станции. Тук ще се предвижда една от станциите да бъде комбинирана - жп и метро. Тя ще се намира на гара Искър и предстои да бъде построена.
Механизираната тунелна машина, с която се работеше по пробиването на участъка от пътен възел "Надежда" до бул. "Патриарх Ефтимий" (част от втория метродиаметър - бел.авт.), е на изпълнителя "Доуш иншаат ве тиджарет" АД. По този повод шефът на "Метрополитен" обясни, че огромното съоръжение, което тежи 1600 тона е много подходящо за България. Остава "проблем на строителя" къде ще го ползва, ако не продължи работа по столичната подземна железница.