Въпреки по-малкото работа в БДЖ, за две години компанията е в преразход от над 2 млн. лв. Това заяви Любомир Илиев, изпълнителен директор на „БДЖ Товарни превози“.
„Няма да крия, че обобщените справки, които видях за 2012 г. насам са доста плашещи. Дружеството „Товарни превози“ разполага в експлоатация с 53 дизелови локомотива, като през 2012 г.
средният разход на 100 бруто тон километра, извършената работа от всеки локомотив е 8 л. Извършена е и маневрена дейност, която е отделно, където средният разход на час е 15 л. Общо изразходваните
литри гориво за 2012 г. са 8 242 000 л на стойност 16 251 000 лв.“, посочи Илиев.
По думите му, през 2013 г. средният разход на гориво се увеличава с един литър, въпреки че работата е намаляла.
„Това реално е ощетило дружеството с около 500 хил. литра на стойност 1 млн. лева. През 2014 г. средният разход се вдига с още един литър, вече отиваме на над 9 литра среден разход и там имаме 650 хил. литра преразход, което е на стойност 1 174 000 лв.“, добави още той.
Той каза още, че само 16 от поставените през 2012 г. общо 53 GPS устройства на локомотивите работят и никой не следи разходните норми.
„Това се случва от най-ниско ниво, от машинистите тръгва, минава през шефа на маневрената бригада, през диспечерите. Тъй като по места диспечерите са и на НКЖИ, ние вече уведомихме Ламбрев, с който ще съгласуваме общи действия по контрол на движението на влакове, внезапните спирания и всичко останало. При 10 пункта, на които зареждат нашите локомотиви, монтираните камери не работят - не се следи зареждането“, посочи той, цитиран от „Фокус“.
Илиев уточни, че за 2013 г. са били хванати 65 човека, които злоупотребяват с гориво, а през 2014 г. - 35. До момента дисциплинарно уволнени от тях няма. Наказанията, които са им били поставени, са забележки или последно предупреждение.