3 520 тона дедуейт IMO II танкер-химикаловоз Clipper Bourgogne ще бъде предаден днес на неговите собственици, след като завърши успешно ходовите изпитания във Варна. Той е най-високотехнологичният съд, строен досега от "Русенска корабостроителница" АД и отговаря на суровите изисквания на английския Лойд регистър, съобщиха от корабостроителницата.
Clipper Bourgogne е последен от серия от четири съда за едно от най-големите датски параходства “Клипер груп”. Всеки от тях носи името на световно известни винопроизводителни области във Франция. Танкерът е дълъг 88 м, широк 12,60 м, има два винта, два двигателя "Ман” и е конструиран да приема широк спектър продукти. За целта на него са монтирани системи с високоскоростни вентили за изхвърляне на опасни изпарения.
Системата за бързо почистване на товарните танкове, без да замърсява околната среда, позволява независимо от вида на товара да се транспортират последователно петролни деривати и растително масло. Той може да приема и отдава едновременно 5 различни вида товари от двата борда и кърмата в 10+1 танка, снабдени с потопяеми помпи. Оборудването отговаря на всички световни изисквания.
В момента се строят два 8 100 тона дедуейт съда за Холандия – най големите кораби, правени досега в Русе. В лимана на корабостроителницата започват швартови изпитания на един сухотоварен кораб за германското параходство „Нимрих и Прам”.
До 10 дни той ще замине за ходови изпитания във Варна. През следващата седмица ще бъде спуснат на вода корпусът на последния сухотоварен кораб от серия от 8 съда за същото параходство. В напреднал стадий е строежът на един асфалтовоз за гръцка фирма.