"Синята коалиция" сезира ЕК за забраната на директни автобуси

17.09.2010 | 06:48
по статията работи:
Регионалният министър Росен Плевнелиев недоумява защо строителите ще се регистрират като превозвачи
"Синята коалиция" сезира ЕК за забраната на директни автобуси

"Синята коалиция" възнамерява да сезира Еврокомисията и други европейски институции заради забраната за директни автобусни линии между столицата и големите градове и населени места под 30 хил. жители. Това заяви вчера пред в. "Сега" депутатът от ДСБ Иван Иванов. Промените, с които се въвежда забраната, бяха гласувани вчера на първо четене в парламентарната комисия по транспорт само от ГЕРБ и "Атака". Те предвиждат нова републиканска транспортна схема, при която директно министерството ще определя превозвачите по основните линии.

"Първо ще направим възможното на всички инстанции в държавата, като ще пратим специално протестно писмо до премиера Борисов", коментира Иванов. Той припомни, че сегашните промени в закона са втори много груб опит за лобизъм в един и същи закон. Преди време проектът бе върнат от премиера заради опита да се снижат изискванията за безопасност при превоза на деца.

Зам.-председателят на транспортната комисия от БСП Румен Такоров директно обвини министър Цветков, че "прокарва софийския модел" с цел лично да се разпорежда с транспортната схема на страната и да раздаде най-апетитните линии на близки до ГЕРБ превозвачи. Министърът предпочете да не отговаря на обвиненията в лобизъм, нито на журналистическите въпроси.

По същото време проектът бе разкритикуван остро от регионалния министър Росен Плевнелиев в заседаващата в съседство регионална комисия. Плевнелиев заяви, че подкрепя недоволството на строителните компании от предложението да се лицензират като автопревозвачи и ще настоява този текст да отпадне. Той каза, че не разбира мотивите на транспортното министерство.

"Не става въпрос, че строителните фирми нямат 300 лева за лиценз, а защо се налага да ги плащат", каза той.

Вносителите на закона обясниха преди седмица, че логиката строителните фирми да се регистрират като превозвачи, е, че сега ощетяват транспортните фирми, като си правят услуги една на друга. Иначе те ще трябва да наемат такава техника от лицензирани превозвачи.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...