Пасажерите на авиокомпаниите отбелязаха, че през 2008 година качеството на услугите е най-добро за последните 4 години. Това показва проучване неправителствени организации, основаващо се на правителствени статистически данни.
От гледна точка на потребителите 2007 година беше най-лошата година, отбелязва Associated Press. През миналата година обаче повече хора са заявили, че са били добре обслужени, полетът им е пристигнал на време и багажът им не се е загубил. По-малко са и случаите с дублиране на резервациите.
Пасажерите в 17 американски авиокомпании се оплакват по-малко през 2008 година. През 2007 година оплакванията са 1,42 на 100 хил. пасажери, докато през миналата година оплаквания са подали само 1,15 на 100 хил. пасажери.
Най-добре представилата се компания по този показател е Southwest Airlines, която е събрала едва 0,25 оплаквания на 100 хил. пътници. На обратния полюс е US Airways – с 2,25 подадени оплаквания.
Близо половината от жалбите са свързани със закъснения или отлагане на полетите, както и проблеми с багажа.
Кризата обаче си казва своята дума – след рекордната по отношение на трафика 2007 година, повечето американски компании отчитат спад. 770 млн. пътници са пътували със самолет през 2007 година, докато през миналата година броят им намалява до 741 млн. Компаниите съобщават и за по-малък брой пасажери в началото на тази година.