4 години от трагедията във влака "София-Кардам"

28.02.2012 | 16:54
по статията работи: Петър Чернев
При пожара загинаха девет души. Делото продължава на 22 март
4 години от трагедията във влака "София-Кардам"
Снимка: Булфото

Днес се навършват 4 години от трагичния инцидент, при който деветима души загинаха във влака "София-Кардам". При пожара във композицията изгоряха студентките Валерия Желева и Антоанета Тодорова, корабният инженер Даниел Вичев, д-р Галя Иванова и Калчо Стефанов. Загинаха още архитект Елена Халачева и Мая Машева от София, професор Рашо Рашев и студентът Стоян Ковачев от Шумен, припомня bTV.

Четири години по-късно в храм "Света Троица" семействата на загиналите и близки на оцелелите се поклониха пред паметта им. Голямата им болка е, че все още виновните за трагедията не са наказани.

„Моите впечатления са, че нещата вървят в посока на оневиняване, максимално намаляване на присъдите, които Плевенският съд първоначално присъди. Негодувам и ще продължаваме да негодуваме и да търсим правата си", каза Дорка Вичева, майка на загиналия Даниел Вичев. Тя даде за пример случая със заместник-директора по експлоатацията на „Спални и специални вагони" по време на инцидента Георги Иванов. Той бе оправдан, въпреки че издал заповед за заключване на страничните врати на вагоните, което блокира жертвите в горящите купета.

Преди 2 седмици стана ясно, че на 22 март ще продължи делото за пожара във влака "София-Кардам". Апелативният съд във Велико Търново разгледа резултатите от следствен експеримент за действията на влаковия персонал при пожара. По време на заседанието бяха поставени нови задачи на вещите лица, участвали в експеримента и по тази причина отложи заседанието, информира БНР.

Присъдите на обвинените бяха отменени от Върховния касационен съд, който върна делото за ново разглеждане от друг състав, като се пресъздадат действията на служителите на БДЖ в горящия кушет-вагон.

На гарата във Велико Търново за следствения експеримент бяха композирани вагони, идентични на тези, в които се е разиграла трагедията. Според експертизата пожарът е избухнал в шесто купе и е обхванал вагона за четири минути с отделяне на токсични газове. При експеримента бе измервано дали за това време шафнерът е могъл да спре влака, да събуди пътниците и всички да се евакуират от кушет-вагона.

Шафнерът Георги Георгиев смята, че е направил всичко възможно: "В тази ситуация дадох всичко от себе си. Ако имах кислородна маска, щях да вляза да спася хората във вагона".

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо влиза в аптеката и започва да изброява на аптекарката: - бинт; - марля; - риванол; - кислородна вода; - лепенки; - обезболяващи; Аптекарката се притеснила и го пита -  - Да не е...
На този ден 01.03   86 пр.н.е. г. – Битка при Херонея (86 пр.н.е.): Римляните съумяват да превземат Атина. 317 г. – Константин I провъзгласява сина си Крисп за цезар в Сердика и...