Близо 4 млн. лева отделя тази година България за реклама на туризма по международните борси, което представлява под 1 % от реализираните приходи от тази сфера. Това съобщи във Варна изпълнителният директор и председател на Управителния съвет на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова, която взе участие в Международния форум "Академична мрежа за партньорство", който се провежда във Варненския свободен университет "Черноризец Храбър". Карастоянова уточни, че процентът, който една европейска държава реинвестира от бюджета си за реклама на туризма се движи в границите от 1 до 1,5 % от реализираните приходи.
По думите й националната реклама е инвестиция, която връща средства и е икономически разумна идея. В това отношение добри примери дават съседи ни - Турция и Гърция. Единственото, което българският бизнес иска е по-адекватен бюджет за национална реклама на туризма. 15 % от брутния вътрешен продукт на България внася туризмът, а проходите за миналата година са 2 млрд. евро, разясни Карастоянова.
Тя допълни още, че е необходимо постоянно партньорство между бизнеса и академичните среди относно представянето на културно-историческото наследство на България и подготовката на квалифицирани кадри. Ние имаме предимството, като страна членка на ЕС не само да се адаптираме, но и да възприемаме положителните практики. Карастоянова уточни още, че българките туристически комплекси се представят с много добри пакети с рекламни материали. Във връзка с подписването на меморандума за учредяване на европейския клъстър "Знания и изследвания за туризма и свободното време" тя заяви, че председателят на Националния борд по туризъм Георги Гергов има положителна позиция за проекта.
Учредяването на клъстъра е потвърждение на разбирането ни, че е необходима консолидация между организациите и институциите в туристическата сфера. Освен това създаването му е напълно европейски формат, който от години се практикува в много страни. Клъстърът е формата, чрез която се преодолява дистанция, съществуваща между бизнесът и академичните среди.
Карастоянова уточни още, че членове на Националния борд по туризъм са провели среща с министърът на образованието Даниел Вълчев за навлизането на бизнеса в учебните програми на студентите. Просветният министър ги е уверил, че се предвижда приемането на пакет от мерки, чрез които ще се предостави възможността за участие на неправителствените и бизнес организации в университетските настоятелства. Чрез тези мерки бизнесът ще може да участва в учебните програми, а бизнесмени да бъдат лектори или членове на изпитни комисии. / Днес +