Националната агенция по приходите въвежда 4 нови електронни услуги, които са достъпни на интернет страницата на агенцията. Те са част от проекта за информационна система „Контрол“ по Оперативна програма "Административен капацитет" (ОПАК).
Една от услугите представлява връчване и предоставяне на документи на клиентите на НАП в рамките на контролни производства.Чрез нея клиентите могат да получат изпратените за връчване по електронен път документи в рамките на извършвани контролни производства.
Могат до бъдат връчвани документи и чрез препратка за сваляне в изпратено от системата електронно съобщение до електронен адрес за кореспонденция на задълженото лице.
Друга електронна услуга предоставя възможност за подаване на документи от страна на клиентите на НАП по собствена инициатива или след поискване от страна на орган по приходите. По електронен път вече може да се направи и справка за връчените и получените от НАП и подадените от клиентите към агенцията документи в рамките на контролни производства, съобщава iNews.
Четвъртата услуга предоставя справка за приключилите и текущи контролни производства. Понастоящем в електронната услуга е налична информация за текущите ревизии и проверки и за приключилите производства, възложени след 1 януари 2009 г. В бъдеще ще се натрупва информация за ревизии и проверки, възложени след старта на системата – 19 август 2014 г.
„Проектът е наистина смислен, защото има реален ефект както върху ефективността на администрацията, така и върху събираемостта”, каза ръководителят на ОПАК Моника Димитрова-Бийчър при представянето на системата „Контрол“.
При новите услуги са валидни общите правила за достъп и работа с информационната система на НАП, като за ползването им се изисква идентификация с квалифициран електронен подпис (КЕП) и подаване на заявление.