4,7 млн. чужди туристи са посетили морските ни курорти това лято

27.09.2014 | 18:15
по статията работи: Георги Велев
Имаме нужда от министерство на туризма, което да разреши проблемите в сектора, смята Румен Драганов
4,7 млн. чужди туристи са посетили морските ни курорти това лято

Около 4,7 милиона чуждестранни туристи са посетили страната ни през лятото, обясни  Румен Драганов, председател на Института за анализи и оценки в туризма. Основните страни, от които са дошли туристите са Германия, Русия, Румъния и Гърция.

Туристите от чужбина са отсядали на различни места, като основно са се използвали големите морски туристически комплекси – най-много в района на Слънчев бряг и заобикалящата го инфраструктура – Свети Влас, Обзор, Равда, Ахелой, Поморие. Много от тях са предпочели да почиват по други курорти от Южното Черноморие в отсечката между Созопол, Приморско и Китен, отбеляза Драганов.

Българите предпочитат Гърция и Турция за почивка

И докато все повече туристи идват от северните държави, то българите масово предпочитат да почиват по гръцките плажове. Лятото бе хитова дестинация Гърция, като почиващите българи там бяха с 34,6% повече в сравнение с миналата година, обясни Драганов, цитиран от агенция „Фокус“. Другите предпочитани дестинации са Турция като съседна държава и европейски дестинации като Италия и Испания.

Експертът добави, че в годишен план на почивка извън България отиват между 3 и 3,2 милиона души. Около 3,7 милиона пък са българите, които са били по Черноморието като организирани туристи през това лято. Значителен брой от тях са ползвали своите имоти - втори дом – отсядане при близки, роднини и приятели, и други форми на туризъм, каза още Драганов.

„Хитът между българите беше насочен в две дестинации като модни – Лозенец и къмпинг „Градина”. Масово посещение имаше при най-предпочитаните семейни курорти като Албена, Поморие и други дестинации по южното черноморие, добави Румен Драганов.

Според него има дълбока концептуална грешка в развитието на сектора у нас, която очакваме да бъде отстранена със създаването на министерство на туризма. Това се очаква да бъде направено още в структурата на следващото правителство, припомни Драганов. Според него новото министерство следва да отстрани недоразумението, че нито един от министрите на туризма до момента не е могъл да посочи нито една туристическа атракция – публична държавна собственост, която той управлява и чрез която той създава работни места. Именно тези дестинации подобряват и местните икономики, на база на които се прави национална реклама.

„Рекламата, която имитираме в последните години, е архаична, хаотична, без цел и е свързана с безумно и безсмислено изхарчване на огромни европейски и национални пари”, заяви Румен Драганов.

Според него бъдещото министерството на туризма трябва да има отношение в три основни направления. Едното е създаване на регистър на туристическите атракции – публична собственост и тяхното управление. Второто направление е създаване на регистър и управление на туристическите зони, места и точки, тъй като имаме изключително големи проблеми с туристическите зони и тяхното управление.

Третото е свързано със защита на икономическите интереси на Европейския съюз, на България, на инвеститорите в туризма и на потребителите на туристически услуги, смята експертът.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...