Кодова дума за SMS-играта на Econ.bg (за периода 28-29 април 2011 г.): DEN
Повече за играта ще научите ТУК. Участвайте, за да спечелите големите награди, които раздаваме по случай 10-ия рожден ден на Econ.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи извършено нарушение по чл. 31 от ЗЗК - въвеждане в заблуждение, от страна на "Лачита" ЕООД, Велико Търново, и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 42 090 лв. Това става ясно от информация на антимонополния орган.
Производството е образувано след постъпил сигнал за заблуждаващи твърдения на производителя на вафли "Криза", според който въпросните продукти могат да заместят едно хранене, тъй като са със специално подбрани хранителни вещества, за да осигурят на организма нужната енергия.
Проучването е установило, че в официалния сайт на "Лачита" ЕООД в секция "Новини" от 21 декември 2010 г. е публикувана информация със заглавие "Великотърновски бизнесмен патентова вафла Криза" и подзаглавие: "На пазара е вече най-новият продукт с марка "Криза".... В нея няма химия, което я прави и подходяща за любителите на здравословното хранене." Под публикацията изрично е посочено следното: Източник - Автор: "Лачита" ЕООД.
В хода на разследването по безспорен начин е било установено, че продуктът съдържа пшенично брашно, хидрогенирано растително масло, какао на прах, обезмаслена суроватка на прах, сухо пълномаслено мляко, ядки, сол, сода бикарбонат (Е500), емулгатор - соев лецитин (Е322), аромати. От така установения състав е видно, че не само че не са "специално подбрани" хранителните вещества, дори напротив, те са обичайни за производството на вафли и съдържат съставки, несъвместими със здравословното хранене, коментират от КЗК.
Изхождайки от цялостния контекст на нарушението и всички събрани доказателства, Комисията е счела, че информацията, поместена в официалният сайт на "Лачита" ЕООД и публикувана като статия във вестник "Борба", дава некоректна и неправилна информация, която създава риск от реално настъпване на заблуда от страна на потребителите.