Досега близо 800 компании от 37 държави се включиха в 18-ото издание на Международната селскостопанска изложба "Агра 2009", което ще се проведе от 18 до 22 февруари в панаирния комплекс в Пловдив.
Най-много са фирмите от Италия, Германия, Холандия, Турция, Гърция, Унгария, Франция, САЩ, Австрия и Полша. Тази година участниците за първи път ще могат да използват още една услуга, предлагана от
Международен панаир Пловдив – реклама и презентация при преференциални условия по телевизия "Евроком България", която е собственост на националния изложбен център.
За първи път фирма наема цяла палата за своето участие в Международната селскостопанска изложба. Компанията „Агритрак”, която търгува с машини и инвентар за земеделието, е със седалище в Стара
Загора. Тя е част от холдинга „Булагро груп”, чийто директор Христофор Бунарджиев бе избран за Агробизнесмен на България за 2008 г. в ежегодната класация на вестник „Български фермер”.
Интересът личи и от факта, че чуждестранните изложители ангажират по-големи площи в сравнение с миналата година, съобщиха от Панаира. Те са с 26% повече при почти равен брой на фирмите. Същата
тенденция се забелязва и при българските участници в изложбата, като техните експозиции се разширяват с 5%. По размер на наетите площи водещи сред чуждите изложители са Гърция, Турция, Унгария,
Германия, Украйна, Румъния.
Според експерти компаниите предпочитат по-големи щандове, въпреки по-високите разходи, защото те дават възможност за по-добро представяне и по този начин се увеличават шансовете да запазят пазарните
си позиции по време на кризата.
Изследване, направено от водещата в Европа агенция за пазарна информация „Тейлър Нелсън Софрес” сред 1000 компании, посочва изложенията като най-ефективно средство за продажби. Те стават ключов
елемент за комуникация с клиентите, твърдят от агенцията.