Щатският технологичен лидер Apple затегна своите правила за рекламодателите, които се опитват да следят потребителите през техните iPhone-и. Компанията на Тим Кук иска от тук нататък всички рекламодателите да възприемат нейната система за следене на телефоните IDFA – съкратено от идентификатор за рекламодатели (identifier for advertisers).
Очаква се този ход на увеличи броя на притежателите на iPhone, чиято дейност се следи от рекламодатели. Причината за това е, че в по-новите версии на операционната система iOS (след 6 -та версия) настройките за достъп до личните данни (privacy controls) са разположени в основното меню (General) в категория Настройки (Settings), а не в Privacy менюто, както беше в по-старите. Там функцията за следене (Tracking) е включена по подразбиране, като при желание потребителят може да избере да я изключи, за да бъде следен.
Самата система IDFA е подобна на бисквика (cookie) – тя позволява на рекламодателите да разберат когато даден iPhone потребител чете специфична публикация. Оттам те могат да го таргетират с реклама на продукт, свързан по някакъв начин с въпросната статия.
Самото следене е анонимно. То не дава на рекламодателите никаква персонална информация за потребителя, но може да им покаже какво правите през телефона си и съответно и от какво се интересувате.
Преди време Apple спряха да поддържат разработчиците и рекламодателите, които досега използваха други методи за проследяване на хора през своя iPhone, пише AdExchanger. Сега Apple преустановява достъпа до информация и на рекламодателите, които използват старите методи.