Немският уебсайт на компанията за призводство на коли BMW бе поставен в черния списък на Google след опит да повиши изкуствено популярността на автомобилната компания чрез Интернет технологията за търсене на Google.
Софтуерната фирма е издала "Смъртното наказание на Google" за сайта, намалявайки няколко пъти неговия Интернет профил. От компанията за автомобили използвали непочтена практика, за да осигурят търсенето по думите "BMW" и "gebrauchtwagen" (използвани коли) да посочи най-напред немския уебсайт на компанията, съобщава Timesonline.co.uk.
Тази практика е позната като технологична оптимизация на търсенето и е често ползвана от компютърни специалисти. Инженерите на Google приемат като изключение методите, които така очевидно са използвани от BMW в Германия. Тази практика се счита за нарушение на правилата на Google, въпреки че не е ясно дали от BMW са съзнавали, че вършат нещо нередно.