Най-голямата социална мрежа Facebook купува компанията Instagram, която е разработчик на едноименното приложение за споделяне на снимки чрез
смартфон, за 1 млрд. долара.
Цената е шокираща за производител на приложения без някакви забележителни приходи, но пък със стремителен старт. Facebook явно иска да се застрахова, че приложението няма да попадне в ръцете на
основните му конкуренти Goolge и Twitter, коментира "Ройтерс".
Instagram набра популярност през последните месеци. Приложението, което позволява на потребителите да прибавят филтри и ефекти към снимките, направени с техния iPhone или Android и да ги споделят
със своите приятели, е събрало 30 млн. потребители от старта си през януари 2011 г. досега. Компанията има едва 13 служители.
След купуването от Facebook Instagram не просто ще продължи да се развива, ами ще му бъдат приложени и нови функции, съобщават и от двете компании.
"Това е важно събитие за Facebook, защото ние за първи път придобиваме продукт и компания с толкова много потребители", казва изпълнителният директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг в
свой статус.
Очаква се сделката да бъде завършена през настоящото тримесечие.
Анализ по темата на списание "Форбс", изследващ въпроса за консолидацията в сферата на социалния нетуъркинг, може да прочетете тук.